WEKO3
インデックスリンク
アイテム
震災後、支援の中で抑うつ症状を呈した教員の一例
https://fmu.repo.nii.ac.jp/records/2000560
https://fmu.repo.nii.ac.jp/records/20005603b0ef691-1456-4b36-b9bc-961328651edb
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | デフォルトアイテムタイプ(フル)fmu(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2014-06-11 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 震災後、支援の中で抑うつ症状を呈した教員の一例 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | シンサイ ゴ 、 シエン ノ ナカ デ ヨクウツ ショウジョウ オ テイシタ キョウイン ノ イチレイ | |||||||||||||
言語 | ja-Kana | |||||||||||||
その他のタイトル | ||||||||||||||
その他のタイトル | A Case of a Teacher Who Showed Depression after the Great East Japan Earthquake | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
鈴木, 祐子
× 鈴木, 祐子
× 志賀, 令明
|
|||||||||||||
権利情報 | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
権利情報 | © 2014 福島県立医科大学看護学部 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 災害 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 被災者 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 支援者 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | disaster | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | earthquake victims | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | care-giver | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | 2011年3月の東日本大震災は多くの混乱をもたらした.そのひとつに原子力災害による学校の避難の問題がある.子どもたちは避難先の学校に入り,そのケアも行われたが,その子どもたちをケアする教員に対するケアはあまり重要視されなかった.教員は子どもたちを守るべく努力したが,その努力の裏では対象喪失や今後の見通しのなさなどにより,不眠や食欲不振などの抑うつ症状を呈するものもいた.ここではその1例を通じて,災害時の心のケアに当たる人へのケアの重要性について考えたい. | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | The 2011 Great East Japan Earthquake threw the whole Tohoku region into great turmoil, and a huge number of residents near the Fukushima nuclear power plant were evacuated from their homes because of radioactive contamination. Among the residents were quite a few children who had to transfer to schools away from their familiar surroundings and such a change made them feel uncomfortable and suffer from heavy stress. Schoolteachers have been devoting themselves to providing psychological support to their students since the disaster, but in the meantime some teachers are exhausted and are beginning to suffer from depression themselves. One case of a depressive teacher is described here and it shows the importance of caring for care-givers after a disaster. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 福島県立医科大学看護学部 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
関連情報 | ||||||||||||||
識別子タイプ | PISSN | |||||||||||||
関連識別子 | 1344-6975 | |||||||||||||
関連情報 | ||||||||||||||
識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
関連識別子 | AA11332358 | |||||||||||||
関連情報 | ||||||||||||||
識別子タイプ | ICHUSHI | |||||||||||||
関連識別子 | 2014224183 | |||||||||||||
書誌情報 |
ja : 福島県立医科大学看護学部紀要 巻 16, p. 69-73, 発行日 2014-03 |