WEKO3
インデックスリンク
アイテム
Structural associations between self-perception of support and knowledge of disability characteristics of autism spectrum disorder among staff in facilities providing after-school day services
https://fmu.repo.nii.ac.jp/records/2002105
https://fmu.repo.nii.ac.jp/records/20021050f53f612-17fc-4279-ae82-7fe95c3d0359
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | デフォルトアイテムタイプ(フル)fmu(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-07-26 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Structural associations between self-perception of support and knowledge of disability characteristics of autism spectrum disorder among staff in facilities providing after-school day services | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
Tanaka, Yoshinobu
× Tanaka, Yoshinobu
× Kurasawa, Shigeki
× Ouchi, Kazuo
× Oi, Naoyuki
|
|||||||||||||
権利情報 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
権利情報Resource | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | |||||||||||||
権利情報 | © 2024 The Fukushima Society of Medical Science. This article is licensed under a Creative Commons [Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International] license. | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Autism spectrum disorder | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | after-school day services | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | self-perception | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | structural equation modeling | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | literacy scale | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | MeSH | |||||||||||||
主題 | Humans | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | MeSH | |||||||||||||
主題 | Autism Spectrum Disorder | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | MeSH | |||||||||||||
主題 | Self Concept | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | MeSH | |||||||||||||
主題 | Female | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | MeSH | |||||||||||||
主題 | Surveys and Questionnaires | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | MeSH | |||||||||||||
主題 | Male | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | MeSH | |||||||||||||
主題 | Adult | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | MeSH | |||||||||||||
主題 | Health Knowledge, Attitudes, Practice | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | MeSH | |||||||||||||
主題 | Japan | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | MeSH | |||||||||||||
主題 | Middle Aged | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | MeSH | |||||||||||||
主題 | Schools | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | Background: We constructed a hypothetical model of the knowledge of autism spectrum disorder (ASD) and self-perception of support of staff working in after-school day services to clarify structural relationships. Methods: A questionnaire survey was conducted at 194 facilities providing after-school day services in Fukushima Prefecture (October 2020), including a basic attributes questionnaire, the Literacy Scale of Characteristics of Autistic Spectrum Disorder (LS-ASD), and a staff questionnaire. We developed a hypothetical model of the relationship between self-perception and LS-ASD total scores of after-school service staff. To obtain latent variables for structural equation modeling (SEM) to confirm factor extraction and the interrelationships among variables, exploratory factor analysis was performed. SEM was used to examine the fit of the hypothetical model to the data and the relationships among variables. Results: The study included 302 staff members from 58 of 194 facilities. Four factors (Factor 1, motivation; 2, self-perception of knowledge; 3, information sharing; 4, self-confidence) were extracted. The final model showed that Factor 2 had a positive direct effect (path coefficient = 0.64) and Factor 4 had a negative direct effect (path coefficient = -0.22) on LS-ASD scores. The model goodness of fit was acceptable (Goodness-of-Fit Index = 0.890; Comparative Fit Index = 0.912; Root Mean Square Error of Approximation = 0.086; Akaike's Information Criterion = 392.7). Conclusion: Self-perception of knowledge contributes greatly to knowledge acquisition, while excessive confidence may hinder knowledge retention. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | The Fukushima Society of Medical Science | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | eng | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | journal article | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
関連情報 | ||||||||||||||
関連タイプ | isIdenticalTo | |||||||||||||
識別子タイプ | DOI | |||||||||||||
関連識別子 | https://doi.org/10.5387/fms.23-00010 | |||||||||||||
関連情報 | ||||||||||||||
識別子タイプ | PMID | |||||||||||||
関連識別子 | 38972721 | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 0016-2590 | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 2185-4610 | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA0065246X | |||||||||||||
書誌情報 |
en : Fukushima Journal of Medical Science 巻 70, 号 3, p. 153-162, 発行日 2024 |