ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 福島医学会
  2. Fukushima Journal of Medical Science
  3. Vol.70 (2024)

Structural associations between self-perception of support and knowledge of disability characteristics of autism spectrum disorder among staff in facilities providing after-school day services

https://fmu.repo.nii.ac.jp/records/2002105
https://fmu.repo.nii.ac.jp/records/2002105
0f53f612-17fc-4279-ae82-7fe95c3d0359
名前 / ファイル ライセンス アクション
FksmJMedSci_70_p153.pdf FksmJMedSci_70_p153.pdf (716.8 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ(フル)fmu(1)
公開日 2024-07-26
タイトル
タイトル Structural associations between self-perception of support and knowledge of disability characteristics of autism spectrum disorder among staff in facilities providing after-school day services
言語 en
作成者 Tanaka, Yoshinobu

× Tanaka, Yoshinobu

en Tanaka, Yoshinobu

Search repository
Kurasawa, Shigeki

× Kurasawa, Shigeki

en Kurasawa, Shigeki

Search repository
Ouchi, Kazuo

× Ouchi, Kazuo

en Ouchi, Kazuo

Search repository
Oi, Naoyuki

× Oi, Naoyuki

en Oi, Naoyuki

Search repository
権利情報
権利情報Resource https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
権利情報 © 2024 The Fukushima Society of Medical Science. This article is licensed under a Creative Commons [Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International] license.
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Background: We constructed a hypothetical model of the knowledge of autism spectrum disorder (ASD) and self-perception of support of staff working in after-school day services to clarify structural relationships. Methods: A questionnaire survey was conducted at 194 facilities providing after-school day services in Fukushima Prefecture (October 2020), including a basic attributes questionnaire, the Literacy Scale of Characteristics of Autistic Spectrum Disorder (LS-ASD), and a staff questionnaire. We developed a hypothetical model of the relationship between self-perception and LS-ASD total scores of after-school service staff. To obtain latent variables for structural equation modeling (SEM) to confirm factor extraction and the interrelationships among variables, exploratory factor analysis was performed. SEM was used to examine the fit of the hypothetical model to the data and the relationships among variables. Results: The study included 302 staff members from 58 of 194 facilities. Four factors (Factor 1, motivation; 2, self-perception of knowledge; 3, information sharing; 4, self-confidence) were extracted. The final model showed that Factor 2 had a positive direct effect (path coefficient = 0.64) and Factor 4 had a negative direct effect (path coefficient = -0.22) on LS-ASD scores. The model goodness of fit was acceptable (Goodness-of-Fit Index = 0.890; Comparative Fit Index = 0.912; Root Mean Square Error of Approximation = 0.086; Akaike's Information Criterion = 392.7). Conclusion: Self-perception of knowledge contributes greatly to knowledge acquisition, while excessive confidence may hinder knowledge retention.
出版者
出版者 The Fukushima Society of Medical Science
言語
言語 eng
書誌情報 en : Fukushima Journal of Medical Science

巻 70, 号 3, p. 153-162, 発行日 2024
関連情報
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ DOI
関連識別子 https://doi.org/10.5387/fms.23-00010
関連情報
識別子タイプ PMID
関連識別子 38972721
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
収録物識別子
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0016-2590
収録物識別子
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2185-4610
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA0065246X
主題
主題Scheme Other
主題 Autism spectrum disorder
主題
主題Scheme Other
主題 after-school day services
主題
主題Scheme Other
主題 self-perception
主題
主題Scheme Other
主題 structural equation modeling
主題
主題Scheme Other
主題 literacy scale
主題
主題Scheme MeSH
主題 Humans
主題
主題Scheme MeSH
主題 Autism Spectrum Disorder
主題
主題Scheme MeSH
主題 Self Concept
主題
主題Scheme MeSH
主題 Female
主題
主題Scheme MeSH
主題 Surveys and Questionnaires
主題
主題Scheme MeSH
主題 Male
主題
主題Scheme MeSH
主題 Adult
主題
主題Scheme MeSH
主題 Health Knowledge, Attitudes, Practice
主題
主題Scheme MeSH
主題 Japan
主題
主題Scheme MeSH
主題 Middle Aged
主題
主題Scheme MeSH
主題 Schools
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-12-03 03:09:04.939814
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3